keskiviikko 2. toukokuuta 2018

Matkapäiväkirja - Mexico 2018 - Päivä 3: Täältä tulee kuningasrapu!

Parantelimme aamupalaamme omilla eväillä; mehua, banaania ja kurkkua leivän päälle. Nyt tämä alkoi jo tuntua aamupalalta, vaikka proteiini vieläkin puuttui.

Menimme ensin Walmartiin josko sieltä olisi löytynyt Miialle parempaa uima-asua; ei löytynyt. Näillä mennään mitä on mukana. Ostimme kuitenkin hieman evästä ja pyyhkeen rannalle, näillä on hyvä aloittaa ensimmäinen kunnollinen rantapäivä!

Bussipysäkki hotellialueelle onneksi löytyi helposti heti Walmartin edestä. Vahingossa maksoin ainoastaan itseni, niin kuski alkoi huutamaan että Miian pitää maksaa myös. Hups. Onneksi rahalla päästiin tästäkin.

Se mikä oli todella käsittämätöntä, että Playa Delfinoksen rannalla on tasan yksi(1) rantabaari. Cairipinha ei ollut yhtä hyvä kuin heidän mojitonsa. Rannalla grillailimme itseämme kolmisen tuntia ja totesimme että hiekka on todella hienoa ja menee joka paikkaan. Onneksi rannalla oli suihku. Sitä sai hangata monta pesukertaa päänahasta pois hotellilla. Merivedessä uiminen fyysisesti oli myös todella rankkaa, huomasimme rannalta pois lähtiessämme tien vieressä olevasta kyltistä että rannalla liehuneet punaiset liput tarkoittivat ”dangerous to swim”.

Rannalta kävelimme Museo Mayalle, jossa ihailimme muutaman tunnin meksikolaista kulttuuria ja istuimme ruuhkabussissa tunnin verran. Hieman ennen Hotelera Zonasin loppuun kyytiin hyppäsi tyyppi ison kaiuttimen kanssa ja alkoi laulamaan(!). Miia tippasi. Hyppäsimme random pysäkillä pois hostellimme lähellä ja näimme siinä hyvin erikoisen meksikolais-japanilaisen tacopaikan. Päätimme mennä sinne illalla syömään, viereisessä pöydässä oli pari aivan pilvessä olevaa amerikkalaisnuorta. Tilasimme 4 meksikolaista tacoa ja yhden japanilaisen. Oishi desu.

Mutta nähtävästi oli unohtunut rasvata selkääni ja jalkojani uimisen jälkeen, sillä olin ”keitetty hummeri”-cosplaykisan selkeä voittaja. Noh, oma moka. Miia taasen voitti jalkarakkojen lukumäärässä 4-2. Aloe Vera After Sunia iho täyteen, tacoille, takaisin hostellille, alakertaan juomaan tölkit Four Locosia (12%!) ja takaisin huoneeseen odottamaan seuraavaa päivää.